Blog

Ekvator ve Bahia De Caraquez şehri / 08.09.2018

Evveeeet Puerto Amistad Marinasının tonozuna bağlandık demiştik. Aslında burası şimdilik bir marina falan değil. Bir restaurant’ın önüne 10 tane kadar tonoz atmışlar bir tane de dingy dock koyunca olmuş sana marina. Elektrik zaten yok, suyu da bidonlarla taşıyorsunuz. Aylık da 300 usd bedel ödüyorsunuz. Ama buna da şükür zira koskoca Ekvator ülkesinde bağlanılacak doğru dürüst bir marina bile yok. Şimdilik demiştik ya işte biz iki ay kalıp buradan ayrılırken tonozlara ilave olarak 40 teknelik bir ponton yapımı için kolları sıvamışlardı. Bir iki seneye kadar sanırım iyi bir küçük marinaya dönüşebilir.

Bahia De Caraquez Şehri aslında şehir değil bir kasaba. Oldukça turistik bir yermiş fakat  2016 yılında yaşanan 7,8 şiddetindeki büyük deprem sonrası şehirdeki hemen hemen tüm çok katlı binalar yerle bir olmuş. Ayakta kalmaya çalışan 15-20 binanın ise durumu içler açısı idi. Binaların her yeri bana göre onarılamaz çatlaklar ile dolu . Ama bazı binalar bir yandan onarılıp bir yandan satılmaya çalışıyordu. Şehrin bir çok yerinde hala depremin izlerini çok net görebiliyorsunuz. Açıklanan ölü sayısının 250 civarında olmasına rağmen burada yaşayanlar ölü sayısının binlerce olduğunu söylüyorlar. Bahia depremin merkezine yaklaşık 25 kilometre mesafede olduğu için burada yıkım oldukça fazla olmuş tabiki.

Ekvator genel olarak çok ucuz bir ülke. Tarım ve hayvancılık oldukça gelişmiş. Gezip görülecek çok güzel dağlar , yanardağlar, şelaleler, nehirler ve ormanlar var. Bu ülkeye bağlı olan Galapagos adaları ülkenin kendisinden daha çok bilinip tanınıyor tüm dünyada. İnsanlar genel olarak çok sakin ve güler yüzlüler. Size yardım etmek için bayağı uğraşıyorlar. Türkiyeden yola çıkan gezginler genel olarak hep Ekvatora bağlı Galapagos adalarını ziyaret ederek bu ülkeden ayrılıyorlar. Biz bunun tersini yaparak Galapagos adalarına uğramayıp ülkenin ana karasına gitmeye karar verdik. İyiki de böyle yapmışız. Zira bu ülke oldukça güzel bir yermiş. Türkiyeden bizi ziyarete gelen arkadaşlarımız Onur ve Özlem Fersah ile ülkenin içlerine doğru 10 günlük bir seyahat yaptık. Bu seyahatimizde ülkenin başkenti Quito başta olmak üzere çevresindeki bir çok güzel yeri gezdik. Çok güzel anılar biriktirdik. Ekvator çok ama çok beğendiğimiz bir ülke oldu. Özellikle kadınların egzotik giysileri oldukça ilginç ve güzeldi. Ekvator sonrası yine arkadaşlarımız ile Kısa bir uçak yolculuğu sonrası Peru’nun Cusco şehrine gittik. Orada İnca’ların meşhur Machupicchu kentini gezdik. Hani dünyada görülmesi gereken 100 yer falan gibi listeler vardır ya. Bana göre Machupicchu  bu listenin ilk beşinde olması gereken bir yer. Bu arada Cusco şehri de ayrı bir güzel.

Gezi işleri bitince biraz da tekne ile ilgilenelim diyerek ufak tefek birkaç tamir işimizi hallettik. Ama tamirleri sadece kendimiz yapabiliyoruz. Zira burada tekne malzemesi bulmak neredeyse imkansız. Paslanmaz bir vida, somun dahi bulamazsınız. Tekne malzemesi bulabileceğiniz iki şehirden biri Manta , Bahia’ya 70 kilometre kadar ama orada da sınırlı malzemeler bulunabiliyor. Ülkenin en büyük şehri olan Guayaquil ise Bahia’ya 300 km. kadar uzaklıkta (ben gitmedim) ama daha fazla tekne malzemesi bulunabiliyormuş.

Kozanın zinciri İtalya’dan beri bayağı paslanmıştı onu galvaniz yaptırtmaya yolladık. Oldukça da iyi bir şekilde galvanizlenmiş olarak bir haftada geri geldi. Birkaç ufak tefek arızamızı da giderdikten sonra sıra Pasifik Geçişi için yiyecek içecek stoklamaya geldi. Pasifikte her şeyin çok pahalı olduğunu bildiğimiz için bu ucuz ülkeden çok yoğun alışveriş yapmamız gerek. Çok güzel bir market marinaya yürüme mesafesinde ve satılan her malzeme çok uygun fiyatta ve tazecik. Uzun listeler yaptık ve dayanıklı mallardan başlayarak alışverişimizi toplamda bir haftaya yayarak bitirdik. Tekne aynı Türkiye’den yola çıkarmış gibi tıka basa yiyecek içecekle doldu. Bu arada Panamadan gelirken hep motor çalıştırarak gelmiştik. Çok yakındaki bir benzinlikten Diesel’i bidonlarla taşıyıp depomuzu doldurduk. Diesel’in kaç para olduğunu yazayım da dudaklarınız uçuklasın 0,27 usd/litre . Evet yanlış okumadınız 27 cent. Bu fiyat Türkiye dahil yola çıktığımızdan beri olan en ucuz fiyat. Teknenin su depolarını bile diesel’le doldurasım geldi vallahi. Her şeyimizin tam olduğuna kanaat getirince 23.03.2018 de tonoz halatımızı çözerek Pasifik Geçişi için yola koyulduk

Hoşcakalın

Panama City'den Ekvator'a ( Doldrumlar )