Blog

Pasifik Geçişi 17. ve 18. günler / 12.09.2018

17. GÜN : 11.04.2018

Konumumuz : 06*54’015 S / 119*15’250 W

Beklediğimiz hava yavaş yavaş geliyor. Bu sabah deniz çok hareketli. Dalgalar iri, üç metre civarında. Rüzgar yine aynı güney doğudan esiyor ama hızı artmış durumda. Sanırım artık 20 knotın üzerindedir. Bu kadarı bize yeter daha artmasın artık. Hızımız 7.5-8.5 knot aralığında. Dalga üstlerinden düşerken 10 knotları görüyoruz. Bir müddet daha böyle gidelim, eğer rüzgar azalmazsa yelkenleri biraz daha küçültürüm. Şuan da Cenova 3tur sarılı anayelken 2.camadanda. Sert havalarda Cenova’yı daha fazla sarmayıp kapatıyorum. Onun yerine trinketi açıyorum, bu şekilde tekne daha rahat ediyor. Anayelkene bir camadan daha vurunca oldukça rahat ederiz sanırım.

Akşamüstü oldu, yelkenleri hala küçültmedim. Rüzgarın hızı devam ediyor ama hala bizim için tehlike teşkil etmiyor. Artık hava kararmaya yakın yelkenleri küçültürüz.

İri dalgalar teknenin kıçını biraz fazla gezdiriyor. Dalgaları iskele kıç omuzluktan alıyoruz. Bazı büyük dalgalar, teknenin kıçını kaldırıp sancak istikametinde savuruyor. Tabii hemen otopilot devreye girip olayı düzeltiyor ama bu arada da bayağı bir enerji tüketiyor. İşte bizde garanti olsun diye hergün iki saat motor çalıştırmaya başladık. Gün içerisinde olabildiğince güneşten faydalanıp, güneş panelleri ile aküleri dolduruyoruz. Yelkenlerin gölgesi panellerin üzerine düşmeye başlayınca, bu sefer iki saat motor çalıştırıp aküleri biraz daha dolduruyoruz. Bu döngü birkaç gündür her akşamüzeri devam ediyor, varana kadar da sürdürmeyi planlıyoruz. Jeneratörümüz çalışıyor olsaydı, bu işi jeneratör ile yapmayı tercih ederdim. Ama yapacak bir şey yok. Bugün artık tam bir haftalık yolumuz kaldı. Varış hesapları yapılmaya başlandı. Eğer son günlerde gittiğimiz hızda(ortlama 157 mil/gün) 7 gün daha gidersek tam öğlen saati Fatu Hiva’ya varmış oluyoruz. Önümüzde Fatu Hiva için 1120 mil yol kaldı.

Gece uykudan sallantı ile uyandım. Tekne acayip yalpaya düşüyor. Rüzgar neredeyse bitmiş ama dalgalar devam ediyor. Gün boyu güzel rüzgar vardı. Gecede öyle olacağı konusunda hava raporumuzda vardı. Demek ki rüzgar biraz öne gelmiş. Zira gündüzde olmasını tahmin ettiğimizden daha fazla esiyordu. Gece hava olacak diye yelkenleri iyice küçültmüştüm. Ebru gece vakti değişiklik yapmak istememiş, beni uyandırmaya da kıyamayıp bu şekilde de devam ediyormuş. Neyse onu yatmaya yollayıp hemen anayelkeni büyüttüm. Cenova’yı da gönder ile ters tarafa basınca tekne biraz rahatlayarak dalgaların üzerinde kaymaya başladı. Gündüz olan hızlarımızı yakalayamasak da, 6-6.5 knotları tekrar bulmaya başladık. Rüzgar geniş apaz ve pupa arası gelip gidiyor. Ve bu şekilde sabah olana kadar devam etti.

Son 24 saatte 166 mil yol almışız.

18. GÜN : 12.04.2018

Konumumuz : 07*14’199 S / 122*00’123 W

Evetttttt bugün artık son 1000 milin altına düştük. Tahminlerimize göre 6. Gün öğlen vakti Fatu Hiva’ya varacağız inşallah. Çok uzun geldi bu yol bize. 17 gündür yoldayız daha en az 6 gün gideceğiz, toplamda 23-24 gün olacak. Uzun çok uzun. Neyse ki bundan sonra bu kadar uzun etaplar yok. Avustralya’ya kadar en uzun etabımız 8 gün ve onun altında. Yedi gün gidip bir ada da keyif yapıp dinlenmek çok güzel de böyle tır şoförü gibi har har gitmek çokta hoş değil. Birde yorgunluk üst üste biniyor. Şöyle tetikte olmadan uykuyu özlüyor insan. Sürekli her ses de tedirgin bir şekilde uyanıyorsun. Neyse dayanacağız çoğu bitti azı kaldı.

Bu sabah rüzgar hala az, sanırım 12 knot falan esiyordur. Rüzgar tekneye geniş apazdan geliyor. Hızımız 5.8-6.5 knot aralığında. Dalga boyları 1.5-2 mt civarında ama çok rahatsızlık vermiyor.

Hani hep bir laf vardır, Pasifik adı pasif olmaktan geliyor diye. Yani Pasifik sakin okyanusmuş. Dalgalar büyük büyük ama aralarında ki mesafe uzun olduğu için çok rahatsız etmez falan…. Tamam bunların hepsi doğru ama sonuçta burası koca bir okyanus, öyle lay lay lom gidilmiyor yani. Kabul Atlantik’e göre çok rahat ama burası da az değilmiş.

Öğleden sonra oldu, rüzgar hala 10 knot altında. Doğru düzgün yol alamıyoruz. Bir haftadır alışmıştık, 24 saatte 150 mil ve üzeri yol almaya. Bugün şuan ki performansa göre günü 140 mil ile bitirebilirsek çok iyi. Hava bu saatten sonra artmazsa 140 mil bile zor görünüyor. Halbuki bizim Çarşamba günü vakitli bir şekilde Fatu Hiva’ya varmamız için günlük ortalamamızın 155 milin altına düşmemesi gerekiyor. Bugün yapacağımız gecikme dünden biriktirdiğimiz milleri yiyecek gibi görünüyor. Dün 11 mil fazlamız vardı, yarın sabah 07.30 da kaç mil yaptığımız ortaya çıkacak ve ne kadar eksik kalmışız göreceğiz.

Rüzgar az olunca dalgalar sebebiyeti ile tekne çok fazla yalpaya düşüyor. Bugün yine yoğurt mayaladık. Geçen sefer çok iyi olmuştu yoğurdumuz, bakalım bu sefer bu kadar yalpaya düşen tekne de nasıl olacak? Şuan hızımız 5-6 knot arasında gidip geliyor.

Biraz olta attım ama tık yok. Son 2 günden umutluyum. O yüzden sorun etmiyorum. Ama son iki günden birinde mutlaka balık almalıyız ki demir de keyif ile balık yiyelim.

Bu gece erken yatıyorum her zaman olduğu gibi. Ebru’nun nöbetinde çok fazla Bora gelmiş ve yağmur yağmış. Gece 02.00 de nöbete kalktığımda, rüzgar az ama hala yağmur yağıyordu. Cenova doğru dürüst çalışmıyor. Cenova’yı iskele tarafa gönderle biraz büyüterek bastım. Bir müddet böyle devam ettikten sonra rüzgar sertlemeye başladı. Cenova’yı normal poziyonuna alıp anayelkene bir tur camadan daha vurdum. Zaman geçtikçe hava üstüne koydu. Sanırım rüzgar 30 knotlara ulaşmıştır. Dalgalar çok büyüdü. Bu arada sürekli Bora’lar geliyor ve yağmur yağıyordu. Anlayacağınız bol sallantılı ıslak bir gece geçirdik. Sabah hava aydınlanırken havada herhangi bir azalma olmadı.

Bir daha mesafe tahminin de bulunmayacağım. Daha yazdığım yazının mürekkebi kurumadan, dün akşam ki havayı yiyince hızımız otomatik olarak arttı. Ve son 24 saatte 154mil yol almışız. Tamam hareketli bir geceydi ama toplamda yolumuza bayağı faydası dokunmuş yani.