Blog

Pasifik Geçişi 19. ve 20. günler / 26.12.2018

19. GÜN :  13.04.2018

Sabah olup hava aydınlanınca rüzgarın kuvvetinde bir azalma olmadı. Hala 20-25 knot aralığında esiyor sanıyorum. Rüzgarı güneydoğudan alıyoruz. Geniş apaz ile seyir yapan Koza 7-8 knot hızlarına ulaşıyor. İkinci camadanda anayelken ve dört tur sarılı Cenova ile yol alıyoruz. Dalgalar oldukça büyük. Zaman zaman dört metreyi buluyor gibi geliyor bana. Ama inşallah denizci abartması değildir. Olsun sallayayım gitsin, ne dört metresi yedi sekiz metre var. Nasılsa görüp tespit edemezsiniz. Hayır, hayır şimdi ölçtüm şerit metre ile, on metreymiş.

Gelelim artık yaaaa …..Sıkıldık vallahi. Git git bitmiyor. Sanırım ben bu uzun yolculukları, hiçbir vasıta ile sevemeyeceğim. Uçağın da , arabanın da , otobüsün de uzun yolculuğunu sevmezdim. Teknenin de uzun yolculuğunu sevmediğimi artık anlamış bulunuyorum. Tekne yaşamı çok çok keyifli. Ama uzun yol işi zor ve sıkıcı. Aslında yapacak bir şey de yok , bütün gün oturuyoruz. İstesen de zaten bir şey yapamıyorsun, çok sallanıyor her yer. Bir haftaya kadar olan yolculuklara dayanmak kısmen kolay , ama bu ne ya abicim 24 -25 gün . Sizce de çok uzun değil mi?

Ekvator’da kaldığımız Bahia De Caraquez kasabasında , bir arkadaşımız vardı. Adı Patrick ; hani şu gece pijamalarını giyip yatmaya giden. İşte o var ya Amerika’ya dönüşü Güney Afrika Ümit Burnu rotasından düşünüyormuş. Giderken hiçbir yere uğramayıp , yüz gün yola tek başına devam edecekmiş . Hadi arızayı falan geçtim , insan patlar sıkıntıdan .

Gece boyu yine rüzgar ile köşe kapmaca oynadık. Beyefendi zırt pırt yön değiştirdi. Ben de habire yelkenlerin yönlerini değiştirdim. Rüzgar az olduğunda bu sıkıntı hep oluyor. Ne zaman rüzgar artıyor, o zaman hiç yelkenlerle oynamıyoruz. Bir ayar yapıyorsun bir daha da ellemiyorsun.

Arkadaşımızdan hava durumu raporu almıştık. Bu gece için 20 – 25 knot rüzgar olacağını yazmıştı. Ama olmadı. Sanırım o havayı dün gece ve güzdüz yaşadık. Çünkü hava raporu Cuma gece ve Cumartesi öğleden sonrası için 25 knot civarı bir rüzgar olacak diyordu. Cumartesi günü de tutmazsa hava bir gün öne gelmiş diyeceğim. Bakalım Cumartesi yaşayıp göreceğiz.

Son 24 saatte 156 mil yol almışız. Hiç fena  değil. Hedeflediğimizden 4 mil az ama bir şekilde önümüzde ki günlerde kapatırız inşallah.

20. GÜN : 14.04.2018

Herkese günaydın. Rüzgarımız yine bildiğiniz gibi yetersiz. Gece rengini zaten belli etmişti. Rüzgarsızlık hala da devam ediyor.

Rüzgar güneydoğudan 8 – 10 knot arası esiyor. Full arma gitmeye çalışıyoruz. Hızımı 6 – 7 knot aralığında. Bazen 5 knotlara kadar düşüyor. Dalga boyu 1 – 1,5 metre civarı . Hava açık ve güneşli. Bugün yirminci günümüz. Eğer Galapagos’lardan çıkmış olsaydık. Bugün Fatu Hiva’ya varmış olurduk. Biz Bahia’dan yola çıktığımız için ( 600 mil daha uzak) daha dört gün yolumuz var. Ama Panama’dan Bahia’ya gelirken de Galapagos’a giden teknelere göre 3 – 4 gün biz erken varmıştık. Biz 600 mil yol gidip Bahia’a da durmuştuk. Onlar 900 mil yol gidip Galapagos’a ulaşacaklardı. Gidilen rota da tam olarak Doldrum bölgesi.

Herkes gider Mersin’e , biz gideriz tersine. Yani biz niye Galapagos’ları değil de Bahia’yı tercih ettik. Onu da bir anlatayım.

1-Galapagos giriş prosüdürlerinin zor şartları ve fiyatlar (yaklaşık 1500 Usd)

2-Ekvator anakarasını gezmek istememiz.

3-Anakarada uzun kalmak isteğimiz(Galapagos’da en fazla 15 gün kalmaya izin veriliyor).

4-Ekvator’dan Peru’ya gitme kolaylığı.

Bu tercihimizden de çok mutluyuz. İşte tek kötülüğünü de şimdi görüyoruz(dört gün uzun yol). Buna da kötülük denirse.

Bugün saat 11.00 gibi sancak tarafımızdan Panama’ya doğru giden 151 metre boyunda gemi geçti. Uzun zamandır gemi görmemiştik. Değişik geldi bize. Artık karalara yaklaştığımızın göstergesi. Yakın zamanda balıkçıları da tekrar görmeye başlarız.

Gece yine yelkenlere kontra değiştirmekle çok uğraştık. Artık bizim için bu iş olağan hale gelmeye başladı. Ekrem İnözü ağabeye özeniyorum vallahi. Kitabında " bir hafta yelkenler hiç ellemedim" diye yazmış. Biz birgün ellemesek yetecek vallahi. Yolun sonuna geldik. Yelkenlerle didişmekten bitap düşdük. Bu arada Bora değil ama 15 dakika yağmur da yedik gece 03:00 da.

Sabah olduğunda son 24 saatte 150 mili daha geri de bıraktığımızı gördük.